www.what2do.co.il

הקבלן דחה את הבקשות החוזרות לתיקון הליקויים בדירה החדשה

דרגו את המאמר

הקבלן דחה את הבקשות החוזרות לתיקון הליקויים בדירה החדשה

התובעים גילו בדירתם החדשה בעיות בריצוף, רטיבות ברחבי הבית והתקנת צנרת הפוכה. הם רדפו אחרי הקבלן במשך שנה שלמה, בבקשה שיתקן את ליקויי הבנייה. אך מאחר והקבלן דחה את הבקשה שוב ושוב, הם הגישו נגדו תביעה לפיצויים בסך 210,000 שקל.

בית משפט השלום ברמלה נדרש להכריע האם התובעים זכאים לפיצויים.

 

הקבלן התחייב לתקן תוך זמן קצר את כל הליקויים

 

בני זוג בקשו לבנות את ביתם על מגרש מגורים בשכונה בעיר רמלה. בחודש ספטמבר 2004, הם חתמו על הסכם עם חברה העוסקת בקבלנות והנדסה, לפיו הקבלן התחייב לבנות עבורם את הדירה ולמסור להם אותה כשהיא בנויה ומושלמת. עוד נקבע כי אם הדירה לא תימסר במועד שנקבע הלקוחות יפוצו בסך 9,000 שקל.

 

בנוסף הקבלן התחייב לבצע את כל העבודות במיומנות על פי היתרי הבנייה, להשתמש במוצרים מאיכות גבוהה בעלי תקנים ישראליים ולתקן במהירות האפשרית כל פגם או נזק שיתגלה בדירה.

 

לאחר שהבנייה הושלמה התובעים נכנסו לדירה באיחור של כארבעה חודשים וגילו בה ליקויי בנייה רבים, הכוללים רטיבות בחדרי הרחצה, ריצוף שנעשה ברשלנות והתקנת צנרת הפוכה.

 

החברה דחתה פעם אחר פעם את הבקשות לתיקון הליקויים

 

התובעים הזמינו מהנדס שימסור חוות דעת והוא הסכים כי אכן מדובר בליקויים רבים והעריך את עלות התיקון בסך 88,704 שקל. התובעים פנו פעמים רבות אל חברת הקבלן בבקשה לתקן את הליקויים, על פי ההסכם שנחתם ביניהם, אך היא דחתה את פנייתם בתירוצים שונים פעם אחר פעם, במשך שנה שלמה.

 

בטרם הגשת התביעה לבית משפט השלום ברמלה, התובעים שלחו לחברה מכתב עם דרישה לפיצוי בסך 240,000 שקל בצירוף חוות הדעת של המהנדס. בתגובה למכתב ענתה החברה כי מדובר בהתנהגות חסרת תום לב. היא דחתה את הטענות המיוחסות לה וביקשה להידבר עימה שוב ולסיים את העסקה ברוח טובה.

 

התובעים דרשו פיצויים עבור עלות התיקון ועגמת הנפש

 

בעת הדיון המשפטי טענו התובעים כי לנתבעת כבר ניתנה ההזדמנות לתקן את הליקויים, אך היא בחרה להתעלם מהם ולהפר את החוזה המוסכם. התובעים דרשו לקבל פיצוי בסך 9,000 שקל בגין האיחור במסירת הדירה ובנוסף דרשו פיצוי בסך של 210,000 שקל הכולל את עלות התיקון ואת עגמת נפש שנגרמה להם, בשל התרשלות הנתבעת ואי עמידה בתנאי ההסכם.

 

מנגד טענה הנתבעת כי מדובר בתביעה קנטרנית והיא דחתה את המיוחס לה, וטענה כי הדירה נמסרה לתובעים בזמן שנקבע בחוזה וכל התיקונים בוצעו לשביעות רצונם.

 

החברה קיבלה הזדמנות נוספת לתקן את הנזקים

 

הצדדים הסכימו כי כל אחד יגיש חוות דעת מטעמו ולאחר שתוגש חוות דעת מטעם מומחה בית משפט, הנתבעת תקבל את האפשרות לתקן את כל הליקויים.
בהמשך הנתבעת ביצעה תיקונים בדירה בפיקוח המומחה מטעם בית המשפט, אך מבדיקה משלימה נמצא כי נותרו תיקונים בסך 12,526 שקל, מחשש לרטיבות.

 

התובעים טענו כי בעקבות הליקויים שנותרו בדירה ועגמת הנפש הם זכאים לפיצוי סך 120,000 שקל. מנגד טענה הנתבעת כי התובעים התעלמו מהתיקונים שבוצעו והוסיפה כי התביעה מהווה שימוש לרעה בהליך בית המשפט.

 

לאחר עיון בחוות הדעת ושמיעת טענות הצדדים הגיע בית המשפט למסקנה כי על הנתבעת לפצות התובעים בסך של 30,000 שקל והיא תישא בהוצאות המשפט בסך 5,000 שקל.

 

ת"א 31248-05-12 

לשאלות, תגובות או הערות לחץ/י כאן

 


מאמרים נוספים בתחום

ועד בית בבניין משותף - האם קיימת סמכות משפטית?

האם ועד בית רשאי להגיש תביעה בגין ליקויי בנייה כנגד הקבלן אשר בנה את הבית במסגרת עסקת קומבינציה? האם ועד הבית הינו סמכות משפטית? 

תביעה על סך 7 מיליון שקלים בגין ליקויי בנייה

דיירי פרויקט המגדלים היוקרתיים במרינה בהרצליה הגישו תביעה כנגד הקבלנים אשר בנו את הפרויקט בגין "ליקויי בנייה קשים" לטענתם.  

איחור במסירת דירה מקבלן על פי תיקון מספר 5 בחוק המכר

באילו מקרים איחור במסירת דירה מקבלן מהווה הפרה של הסכם הרכישה ומהו שיעור הפיצויים שלו זכאים הרוכשים בעקבות האיחור?  

התיישנות תביעת ליקויי בנייה

חוק מכר הדירות מחייב את הקבלן לתקן ליקויי בנייה במקרה שתוכח אחריות לפי החוק, לתקופות של עד עשר שנים מיום מסירת הדירה, בגין פריטים שונים בדירה ובבניין. 

תביעת ליקויי בניה בריצוף - מי אחראי לתקן את הליקויים?

ליקויי בניה הקשורים בבעיות ריצוף יכולים לבוא לידי ביטוי בהתקנת משטחים ללא שיפועים או נקודות ניקוז מתאימות, בשל הפרשי גבהים בין אריחים, כתמים, סדקים ושברים באריחים, ליקויים בחיתוכים ועוד. 

ליקויי בניה אסתטיים: באילו מקרים תוגש תביעה?

סדקים בקירות, צביעה לא מדויקת, ואי אחידות בריצוף מהווים ליקויי בניה אסתטיים שאינם עלולים לפגוע בביטחות הדיירים, אך יכולים לפגוע ברמת הסיפוק ושביעות רצונם, בעיקר כאשר מדובר בדירה חדשה.  

ליקויי בנייה: כיצד להגיש תביעת פיצויים בגין נזקי רטיבות?

אחד מליקויי הבנייה הנפוצים ביותר הוא נזקי רטיבות. נזקי רטיבות גורמים להופעת עובש בקירות, לקילופי טיח וצבע, לקצר במערכת החשמל, להיחלשות המבנה וסכנה ליציבותו ואף לירידת ערך הנכס. 

מהי תקופת בדק בית המוטלת על הקבלן?

תקופת בדק בית מתחילה מעת מסירת דירה חדשה לידי הרוכשים והיא נמשכת בין שנה אחת לשבע שנים בהתאם לטיב הליקוי, ובמהלכן הקבלן מחויב לתקן את הליקויים או לפצות את הקונים בגין הנזק.  

מהי תקופת אחריות לפי חוק המכר?

בתקופת האחריות שנמשכת שלוש שנים, האחריות לתיקון ליקויים לא מוטלת על הקבלן באופן אוטומטי, ועל הקונה להוכיח כי מקור הפגם הוא בתכנון, בעבודה או בחומרים לקויים שאינם בהתאם לתקנים או למפרטים מקובלים. 

הגנה על רוכשי דירות מקבלן באמצעות מתן בטוחות

קבלן המוכר דירה חדשה, מחויב למסור לרוכש בטחונות לצורך הבטחת ההשקעה עד להשלמת רישום הזכויות. הבטוחות השכיחות הן מתן ערבות בנקאית ורישום הערת אזהרה. 



המידע המוצג באתר זה אינו מהווה יעוץ משפטי או כל יעוץ אחר. נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת. כל המסתמך על המידע באתר עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתנאי השימוש.