תביעה נגד בעלת בית בגין בעיות צנרת
דרגו את המאמר |
|

תביעה נגד בעלת בית בעקבות בעיות אינסטלציה
תביעה נגד בעלת בית בעקבות השכרת דירה הסובלת מבעיית צנרת, הוגשה לבית המשפט על ידי משפחה אשר שכרה את הנכס במשך 10 חודשים. תביעת השוכרים הוגשה לאחר תביעה שהגישה בעלת הבית נגד הדיירים השוכרים, בגין נזקים וחוב שכירות.
השוכרים לא נבהלו והגישו את התביעה שכנגד, בה טענו כי הדירה סבלה מבעיית אינסטלציה אשר הצריכה אותם להזמין בעל מקצוע אחת לשבוע. הדיירים טענו כי לא ניתן היה להשיג מים חמים בדירה במשך כל החורף, ומבדיקה שנערכה על ידם עלה שישנו צורך לפתוח את הסתימה בצינור ולהחליף מרצפות (בעלות של אלפי שקלים).
בעלת הבית מתעלמת מפניות השוכרים
השוכרים טענו כי פנו לבעלת הבית בעניין האינסטלציה, וכן לגבי מערכת ההסקה שלא עבדה. לטענתה של השוכרת, בעלת הבית הפנתה אותה ואת בעלה לאחיה, התעלמה מפניותיהם, והבעיה לא טופלה הלכה למעשה. הטענה בדבר זרם מים חלש נתמכה גם בעדות בתם של השוכרים אשר העידה כי "עשיית שימוש במקלחת ובאמבטיה היה עינוי, שכן זרם המים היה חלש ולא הגיעו בכלל מים חמים".
ההורים הביאו גם את בנם לעדות בבית המשפט, והאחרון העיד כי "היה טפטוף ולא זרם מים, בקושי אפשר היה לחפוף. הייתי צריך להתקלח 16 פעם. הייתי צריך לחפוף לפחות פעמיים". הורי המשפחה תמכו את טענותיהם גם בעדותו של שמאי אשר הצהיר כי צנרת המים הייתה סתומה וזה מה שגרם לזרם החלש בברזים.
אם הבעיות כה קשות, מדוע גרו השוכרים בדירה במשך כמעט שנה?
בית המשפט קיבל את טענותיהם של השוכרים בנוגע לאיכות המקלחת והברזים בדירה, אך מתח ביקורת על טרוניותיהם הנשמעות במהלך ההליך המשפטי, כאשר המשפחה גרה בתנאים "הקשים", לכאורה, במשך חודשים רבים.
השופטת ציינה כי השוכרים ישבו בנכס החל מיולי 2001 ובמשך כל חודשי החורף, מבלי שעשו לתיקון הצנרת מיוזמתם. התנהלות זו לימדה כי הבעיה היתה "נסבלת". זאת ועוד, השוכרים לא השכילו להוכיח נזקים כמותיים אשר נגרמו להם כתוצאה מבעיות האינסטלציה ולא הציגו כל מכתב דרישה אשר הוגש לבעלת הבית בזמן המגורים בנכס.